DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Twilight saga Stmívání

Úvod

Vítejte na stránce twilightsagastmivani.wbs.cz

 

 

 

 

Prosím kdokoli jen koukne na naší stránku napište něco do chatu dekujeme

 

BOJÍTE SE UPÍRŮ?
Už od pradávných časů děsí lidstvo fenomén, jehož existence nebyla nikdy věrohodně dokázaná, ovšem ani vyvrácená. Legendy o nemrtvých jsou zde co je lidstvo lidstvem - a asi ještě pěkně dlouho v nás budou vyvolávat pocit rozpaků. Vždyť i zábavný průmysl velmi úspěšně těží z této dosud neobjasněné záhady.
TROCHU HISTORIE:
- už staří Babyloňané věřili, že jejich městem pobíhají v noci ženy-upírky, které vraždí novorozeňata. Krvežíznivá stvůra byla nazývána Lila, v Indii se tento démon jmenoval Vetalu, v Egyptě ji lidé znali pod jménem Sekhmet, v Římě Strix a odsud se již dostáváme k slovanským Strigám. Již v anglických kronikách ze 12. století se objevují záznamy o zjeveních podobných slovanským upírům. Ovšem, nejznámější legendy o vampyrismu pocházejí ze slovanského folklóru
JAK UPÍR ÚDAJNĚ VYPADÁ
- zejména lidé na Balkáně upírskými legendami doslova žijí. Upíry považují za reálné nestvůry

- upír údajně může vypadat jako člověk bez kostí nebo bez nosu, může mít červené oči , prodloužené špičáky nebo kovové zuby, jeho tělo může být výjimečně pokryto srstí jako u vlkodlaků, nesnese denní světlo a sluneční paprsky jej mohou i zabít. Upír nedýchá, nemá pulz, nelze mu číst myšlenky.Pokud je upírem žena, vyniká nezvyklou krásou a výjimečností - její tvář je mrtvolně bledá, rty má rudé, vlasy černé jako uhel, při pohledu do jejich očí je vidět pouze panenka. Upíři se v ničem nezrcadlí a ani je nepronásleduje stín - nemají totiž duši. Podle lidových představ jsou upíři vlastně oživlé mrtvoly sebevrahů, kriminálníků či neznabohů, ale také těch, kteří se v nebezpečí života napili upíří krve.

- vzhled upíra prošel určitým vývojem, kdysi odpudivá bytost budící odpor, ale v současných představách je upír spojován spíše s tajemným, sice démonickým ovšem vemi přitažlivým zevnějškem. Novodobí upíři se lépe maskují a od "obyčejných" lidí jsou prakticky nerozeznatelní. Svůj podíl na této představě "moderního" upíra má již zmiňovaný zábavný průmysl - stačí připomenout například upíra Angela ze známého seriálu Buffy přemožitelka upírů...

Avšak zaručeně společným znakem upírů je chuť po krvi, která je jejich potravou
JAK NA UPÍRA:
- v tom, jak na upíra se již objevují určité rozdíly. Všeobecně je známo, že upírům nedělá dobře česnek, sluneční světlo a posvěcené věci. Ovšem například upíra z Jižní Ameriky prý zažene rostlina aloe vera, pověšená obráceně za dveřmi. Slovanského upíra pak mimo jiné zažene i hloh.
Pro přehlednější úpravu sekce lze obsah rozdělit do textových "bloků". Bloky lze libovolně vytvářet, přesouvat a mazat. Jejich úpravu zahájíte dvojitým poklepáním tlačítkem myši. Textový editor se vždy spustí pouze pro vybraný blok. Jak editor pracuje naleznete ve videoukázce.

Základní tipy:

  • Používejte často nové bloky.
  • ENTER = nový odstavec.
  • SHIFT+ENTER = nový řádek.
  • Obrázek je nejprve třeba nahrát na server přes Vložit obrázek a Správce souborů.
  • Obsah z Wordu vždy přenášejte přes Vložit z Wordu.
  • NEpoužívejte mezerník pro zarovnávání objektů.
Listování umožňuje dynamicky zobrazovat a skrývat obsahy vybraných bloků:
  • Stiskněte tlačítko listování.
  • U bloků, které mají být skryty, vyplňte nově zobrazené textové pole.
  • Všechny bloky s vyplněným listováním budou na stránkách skryty, kromě prvního v pořadí.
  • Tlačítko přidat odkazy vytvoří nový blok se zástupcem, který bude na stránkách nahrazen odkazy. Tyto odkazy budou shodné s vyplněnými nadpisy u listování a budou přepínat příslušné bloky.
  • Ze všech bloků, které mají vyplněné listování, bude zobrazen vždy pouze jeden. Bloky, které nemají vyplněné listování vůbec, budou zobrazeny vždy.
  • Pokud chcete skrývat i první blok listování, vytvořte na jeho místo nový prázdný blok a použijte pro jeho nadpis výraz: %empty%
  • Chcete-li při přepnutí bloku rolovat okno na horní část bloku, přidejte za text bloku výraz: %top% (např.: Dovolená%top%)